نکات مربوط به مشارکت در ساخت

۱) برای محاسبه میزان مشارکت و درصد سود میان دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت، تغییرات قیمت مسکن در بازار و همچنین نرخ تورم در نظر گرفته می‌شود.

۲) هزینه‌های پروژه‌ها در شهرهای مختلف، متفاوت است. بطور کلی محاسبات براساس قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در یک منطقه خاص در یک شهر انجام می‌شود.

۳) در قرارداد مشارکت در ساخت، سهم شرکت پیمانکار و مالک از میانه ۵۰ درصد به عنوان معیار، تغییر پیدا می‌کند؛ به طور مثال سهم صاحب زمین یا صاحب اصلی ملک ۴۰ درصد و سهم شرکت پیمانکار ۶۰درصد محاسبه می‌‌شود، البته این درصد می‌تواند به صورت ۵۰ و ۵۰ نیز تغییر پیدا کند.

۴) برای پروژه‌های مشارکتی حتماً ارزش ملک و ارزش نهایی پروژه در ابتدا محاسبه می‌شود. از فرمول‌های ویژه برای سود و ارزش ملک در این راه استفاده می‌شود.

۵) در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت در تمام شرایط به ویژه میزان سود، با نظر دو طرف تنظیم می‌شود؛ اما شرایط عرف جامعه نیز در این حالت تاثیرگذار هستند.

۶) قبل از اینکه پروژه مشارکتی در ساخت و ساز آغاز شود، شرکت سازنده یا شرکت پیمانکار یک وجه بلاعوض را به مالک زمین یا مالک ملک پرداخت می‌کند تا بتواند در طول انجام پروژه، محل اسکان برای خود و خانواده فراهم کند.

۷) بهتر است هنگام قرارداد مشارکت در ساخت، فردی به نام داور یا حاکم در قرارداد مشخص شود که نقش قضاوت کننده را بر عهده دارد. همچنین قبل از اینکه این فرد این نقش را بر عهده بگیرد باید شرایط و وظایف و مسئولیت‌ها به او ابلاغ گردد.

۸) در قراردادهای مشارکتی برای پروژه‌های ساخت و ساز حتماً مسئولیت‌ها و وظایف هر دو طرف قرارداد باید به دقت تعیین و ذکر شود.

۹) دقت داشته باشید که اگر خدمات مشارکت در ساخت و ساز را از شرکت‌های پیمانکاری با مالکیت حقوقی دریافت می‌کنید، حتماً از اعتبار عملکرد و فعالیت‌های شرکت مطمئن شوید تا از وارد شدن خسارت‌های جدی به ملک یا زمین جلوگیری کنید.

۱۰) شرکت‌های پیمانکاری حقوقی لازم است تمام مراحل عقد قرارداد را همراه با امضای رسمی و مهر شرکت با اعتبار لازم انجام دهند.

۱۱) اگر هر یک از طرفین قرارداد به مسئولیت‌ها و وظایف خود پایبند نباشند یا عمل نکنند، حق فسخ قرارداد مشارکت در ساخت برای آن‌ها امکان‌پذیر است.

۱۲) سعی کنید در قراردادهای مشارکتی به جای سفته از چک معتبر بانکی استفاده کنید. به این ترتیب امکان پیگیری برای مشکلات آینده بهتر برای شما فراهم خواهد بود.

۱۳) شرکت پیمانکار یا سازنده پروژه موظف است در بازه‌‌های زمانی یک ماه یا دو ماهه در قالب صورت جلسه یا گزارش رسمی، مراحل تکمیل کار را به اطلاع مالک یا شرکت‌های طرف قرارداد برساند.

۱۴) در قرارداد مشارکت در ساخت اگر یک فرد یا چند فرد به عنوان نماینده یا نمایندگان مالک زمین یا ساختمان وظیفه رسیدگی به فعالیت‌های شرکت پیمانکار را داشته باشند، نام آن‌ها باید در قرارداد آمده باشد. شرایط جایگزین شدن نمایندگان به جای مالک اصلی نیز مواردی است که در قرارداد بهتر است نوشته شود.

۱۵) اگر در حین انجام پروژه، مالک زمین یا ساختمان فوت کند، ورثه او باید مراحل ادامه پروژه را بر عهده بگیرند.

۱۶) اگر زمان قرارداد مشارکت در ساخت به پایان برسد، اما پروژه ساخت و ساز خاتمه نیافته باشد، حق فسخ قرارداد یا ضرر برای هر دو طرف وجود نخواهد داشت، مگر اینکه قبلاً در قرارداد شرایطی را در این باره نوشته باشند.

۱۷) قراردادهای مشارکتی در ساخت و ساز بر پایه نحوه فعالیت شرکت سازنده و بودجه مالی صاحب زمین یا صاحب ملک تنظیم می‌شوند.

۱۸) تعیین و دریافت ضمانت برای اجرای پروژه در قراردادهای مشارکتی الزامی است.

 

مشارکت در ساخت تخصص ماست

 

 

*****************************

املاک نگین سبز مازندران سال‌ها تجربه در بازار املاک به شما کمک می‌کنم تا بهترین تصمیمات را در زمینه خرید، فروش، و اجاره ملک بگیرید. اعتقاد ما بر این است که هر فردی شایسته یافتن خانه‌ای است که نه تنها نیازهای او را برآورده کند، بلکه رویاهای او را نیز تحقق ببخشد.
ما با دقت به نیازها و خواسته‌های شما گوش می‌دهیم و با استفاده از دانش و تخصص خود، شما را در مسیر یافتن بهترین گزینه‌های موجود راهنمایی می‌کنیم. از مشاوره اولیه تا امضای قرارداد، ما در کنار شما خواهیم بود تا اطمینان حاصل کنمی که تجربه‌ای راحت و بی‌دغدغه داشته باشید.

مازندران، محمودآباد، خیابان آزادی، نبش دریا ۲۵

وب سایت رسمی املاک نگین سبز:
www.neginesabz.com
ما را در اینستاگرام دنبال کنید:
@Omidnoorani
ما را در تلگرام دنبال کنید:
@neginesabz_channel

شماره های تماس :
۰۹۱۲-۰۵۹-۲۰۶۰
۰۹۱۱-۱۲۷-۶۸۵۸

#آپارتمان_ساحلی
# کمیسیون
#تخفیف
#آپارتمان_ویودریا
#شمال
#مازندران
#محمودآباد
#دریا
#محمودآباد_زیبا
#املاک
#Realestate
#Mahmoudabad
#ویلا
#زمین_بافت
#مشاور_املاک
#خرید_خانه
#فروش-خانه
#خرید_آپارتمان
#اجاره_آپارتمان
#اجاره-خانه
#سرمایه_گذاری
#فروش_زمین
#رهن_خانه
#املاک_مستغلات
#خانه_لوکس
#خانه_نوساز



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید


بروز رسانی در ۱۴۰۳/۰۱/۱۴